שלא יהיה לכם ספק, בכל תחום בחיים הכרוך בתשלום על מוצר מסוים, לכם כצרכנים שמתאגדים יש יותר כח. לא משנה אם זאת מחאת צרכנים שמובילה בסופו של דבר להורדת המחירים בסופר, או שזאת משפחה שמגיעה לרכוש מנוי משפחתי לקאנטרי קלאב השכונתי, ותקבל מחיר טוב יותר מאשר אדם אחד, או אפילו אם מדובר במספר חברים שרוכשים יחדיו טלוויזיה, פלייסטיישן או מנוי לחדר כושר. לכן, גם כאשר מדובר באחד מהאלמנטים החשובים ביותר בעיצוב או תכנון של בית כמו המזגן, ברגע שתקום קבוצת רכישה במטרה לרכוש מזגן חדש, באופן טבעי, הסכום הכספי שאפשר יהיה לחסוך הוא גדול.
איך עושים את זה נכון?
ברגע שיש כמות גדולה של משתתפים, לכל אחד רצון שונה. משפחה אחת תעדיף מזגן בעל כוח סוס x ומשפחה אחרת תתעקש על מזגן של חברת y. בדיוק בגלל זה, כאשר מקימים קבוצת רכישה במטרה לקבל הנחה על מזגן, חייבים לעשות את הדברים בצורה מסודרת על מנת להימנע מכאוס וריבים מיותרים.
הדבר הראשון שיש לעשות, הוא למנות אדם אחד או שניים, שהם יהיה אלו שמנהלים את הקשר בין משתתפי קבוצת הרכישה והספק עצמו. לאחר שמיניתם את אותם אחראים, יש לתת להם לנהל את המשא ומתן מבלי להפריע, ומבלי להוסיף דרישות ובקשות כשהתהליך כבר התחיל. על האחראים, להציג בפני המשתתפים, מספר הצעות לדגמים שונים של מזגנים, וכן את המחירים הטובים ביותר שניתן לקבל עליהם. לאחר שיוצגו לכלל המשתתפים אותם הדגמים (וחשוב להציג לא יותר מ-3 דגמים במקסימום, שכן יותר אופציות יובילו ליותר חילוקי דעות), חשוב להגיע בהסכמה של פה אחד לגבי הדגם הנבחר.
מן הסתם, ככל שיהיו יותר משתתפים בקבוצת הרכישה, כך תוכלו לקבל גם הנחה יותר משמעותית ברכישת המזגן.
הנחות לקבוצות ברכישת מזגן, הן עניין המקובל מאוד בשוק כיום. אם אתם חלק משכונה חדשה או אפילו בניין חדש שנמצא כבר בשלבי בנייה מתקדמים ומתחילים לראות את מועד הכניסה שלכם, כדאי לכם לאסוף את שאר הדיירים ולרכוש יחדיו את המיזוג ואף מוצרים חשמליים נוספים ביחד.